장파는 주로 회화의 영역에서 타자화된 감각에 주목하고, 젠더 편향적으로 형성된 시각 언어에 의문을 제기하며 기존의 회화 어법을 재맥락화하는 작업을 하고 있다. 저서로는 그리기의 실제적 과정, 화가의 주체성, 그리고 이미지와 회화의 다층적 계 보에 관한 생각을 화가의 언어로 이야기하고자 기획한 <화가의 말>(2020)이 있다. 갤러리 기체(서울, 2022), 두산 갤러리(서울, 2018), 두산 갤러리(2017, 뉴욕), 소마 미술관(서울, 2016), OCI미술관(서울, 2011) 등에서 개인전을 열었고, 인천아 트플랫폼(인천, 2022), d/p(서울, 2020), 플레이스막(서울, 2019), 아트스페이스 풀(서울, 2016), 서울대학교 미술관(서울, 2018), 서울시립미술관(서울, 2015) 등의 단체전에 참여했다.
Jang Pa’s works visually expresses the otherized sense such as ‘the female grotesque’, reflecting on the possibility of expanding the pictorial language based on feminist identity. On the subject side, female gaze and women's sexuality are dealt with based on the re-examination of femininity. In Particular, she is delving into the most material and abject characteristics of the body such as secretions and menstrual blood, looking into the world of grotesque female desires. Through this, she aims to overcome the reduction of women into a single femininity as was written in the male history and language and imagine various femininities. At the same time, Jang Pa expresses visually the otherized sense in the field of painting, and has tried to reconstruct the female sense that were marginalized in the phallocentric visual system into pictorial language.